Tegoroczna edycja Łódź Design Festival pod hasłem RE:GENERACJA

0
163
views
16. Łódź Design Festival 𝐑𝐄:𝐆𝐄𝐍𝐄𝐑𝐀𝐂𝐉𝐀 𝟏𝟐–𝟐𝟐.𝟎𝟓.𝟐𝟎𝟐𝟐 Źródło: Facebook

Łódź Design Festival odbędzie się w dniach 12-22 maja 2022.

Jedyne, czego możemy być pewni w życiu, to zmiana. Warto uważnie przyglądać się otaczającemu nas światu, aby lepiej zrozumieć przed nami perspektywy i przygotować się na nowe. Tegoroczna edycja Łódź Design Festival 2022 RE:GENERATION to zaproszenie do połączenia sił w poszukiwaniu odpowiedzi na wyzwania przyszłości.

Organizatorzy festiwalu obiecują wyjątkowy i atrakcyjny program, w którego skład wejdą konkurs make me!, plebiscyt must have, a także wiele ciekawych wystaw i wernisaży.

Tegoroczna edycja Łódź Design Festival odbędzie się w dniach 12 – 22 maja 2022 roku. Koncepcję 10-dniowej RE:GENERATION przedstawia Michał Piernikowski, dyrektor ŁDF: „Początek trzeciej dekady XXI wieku to czas nowych zmian, doświadczamy wielu lęków, ale też mamy nadzieję, trzymamy się nostalgii, ale z drugiej strony tworzymy śmiałe wizje przyszłości, to także czas rekonstruowania różnych elementów naszego życia”.

„Zbliżająca się edycja Łódź Design Festival 2022, która odbywa się pod hasłem RE:GENERATION, będzie zachętą do poszukiwania odpowiedzi na te wyzwania. Podczas festiwalu zaprezentujemy działania, które sprzyjają zarówno indywidualnej, jak i systemowej odbudowie. Będziemy szukać sposobów na regenerację nie tylko środowiska naturalnego, ale także tkanki miejskiej, instytucji społecznych i co najważniejsze – każdego z nas.”

Łódź Design Festival to nie tylko wystawy w przestrzeni Art_Inkubator i przestrzeni miejskiej, wernisaże i wydarzenia dla młodszej publiczności. ŁDF to także „make me!” – międzynarodowy konkurs projektowy dla młodych projektantów oraz plebiscyt must have, wyróżniający najlepsze realizacje spośród polskich projektantów i producentów.

Konkurs make me! 2022

Konkurs „make me!” wspiera młodych projektantów, którzy w swoich projektach wybierają odważne pomysły i nie boją się wyznaczać trendów w świecie designu. Prace można było nadsyłać od 15 grudnia 2021 do 28 marca 2022 roku, a tegoroczna pula nagród wynosi 60 000 zł. Sponsorem nagrody specjalnej 10 000 zł jest INTERPRINT Polska.

Informacje o konkursie: regulamin, terminarz, formularz zgłoszeniowy, jury, rekomendacje oraz inspiracje znajdują się na stronie konkursu:  makeme.lodzdesign.com

Plebiscyt must have 2022

Must have to plebiscyt wyróżniający najlepsze wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów. To unikalna rekomendacja konsumencka oraz najbardziej medialne wydarzenie w polskim designie. Jest związane z nieodpłatnym nadaniem znaku jakości, którym polskie firmy mogą posługiwać się w kraju i za granicą.

W obecnej edycji szczególną uwagą objęte zostaną propozycje produktów, które odpowiadają na istotne potrzeby współczesnych konsumentów – idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie.

Nabór do plebiscytu trwa do 01.03.2022 (godz. 09:00). O wyborze najlepiej zaprojektowanych produktów zadecyduje Rada Ekspertów, w skład której wchodzą opiniotwórcze osoby: Anna Grużewska, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Dominika Olszyna, Magda Świć i Paweł Rafa, Agnieszka Polkowska, Michał Mazur, Diana Nachiło, Iwona Ławecka-Marczewska, Zbigniew Maćków, Hanna Rydlewska, Monika Pągowska i Tomasz Pągowski, Katarzyna Księżopolska, Kamil Białas, Agata Szydłowska, Szymon Hanczar oraz Michał Piernikowski.

Formularz zgłoszeniowy oraz informacje o zasadach naboru, Radzie Ekspertów i liście wyróżnionych w poprzedniej edycji, znajdują się na stronie plebiscytu: musthave.lodzdesign.com. Magazyn whiteMAD jest patronem medialnym Łódź Design Festival.